Lördag kväll.

Låt Den rätta komma in!
Lördagen bjödd på bio Besök och jag såg filmen låt den rätta komma in. Jag blev lika facinerad som många kriteker har blivit. Jag kan på peka att jag ike läst boken. Men filmen var fantastikt bra för att vara gjord på svensk mark. Stämingen som byggdes upp i slumpen på 80 talet gjordes så bara det var lite läskit even utan vampyren. Desutom lyckades den kusliga stämingen allid vara en nära när man inte rikgt viste vad som skulle hända när eli var i närheten. Desutom ruskit snyggt filmat och vällgjort.
Fyra tärningar ges till filmen Hade nästan kunnat fått fem om man bara gämför med andra svenska filmer.

Engelsk ale pup Något för en ny tänkade!
Innan filmen begav jag mig å katta in på en pup för att fördriva tiden. Vi råka hamna på en britiskt ale pup/ resturang. Ett supper mysigt ställe där man fick en anurlunda känsla över att gå ut o ta en öl. En mycket trevlig bartender tipsade oss om vilken ljus ale vi skulle ta och det smaka mycket gott. När man ska gå ut o ta en öl varför sätta sig på nå sunk hak o snippa på en gumen falcon. Varför inte sätta sig på detta ställe och njuta av en riktig smak upplevlese( haha). Detta kan man göra om man vill sitta o snaka ta de lungt o njuta av god ale. (kan gemföras med att gå ut o ta ett glas vin) Priserna liger runt 50 lappen.
Detta får en stakr trea!

Kommentarer
Postat av: Benke

Jag håller med om att filmen är riktigt bra, men när det gäller öl är mörkt mycket godare! Kan du inte recensera lite ölsorter!? I övrigt, mycket intressant format på bloggen :)



MVH/

Benke

2008-10-30 @ 19:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0