Så rätt man kan ha

Emeile och jag sitte roch diskuterar hon tycker att det kallas ost krockar jag säger nej det häter ost bogar så klart  de säger vell alla. (Emelie är från smedjebacken i dalarna måste tillägas...)
Jag kommer på att vi ska skika frågan till 118100 och hon gör det några minuter senare får vi svaret

118100:svar
eftersom det står ostbågar på påsarna
säger vi att det heter så.
det sägs att det är mest norrlänningar som säger ostkrokar.
ha en bra dag!"






inget mer behövs tillägas.



Kommentarer
Postat av: emelie

jag känner mig jävligt knäckt och allt fler kommer ju nu säga att allt ovanför sthlm är norrland.

2009-03-13 @ 02:08:43
URL: http://frommywindowabove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0